zondag 17 augustus 2008

start erasmusavontuur

Nog 9 dagen en mijn erasmusavontuur zal van start gaan richting Zweden. Jullie mogen me daar bestoken met mails, msn, gsm-berichten of zelfs gigantische brieven maar de enige zekerheid op informatie of respons is deze o zo originele blog waar ik regelmatig mijn avonturen zal spuien over de zweedse gewoontes, schooltoestanden, uitgaansleven, andere erasmuspartners, kot en toeristische hoogstandjes. De voorbereiding ging tot nu toe al op wieltjes met een vlotte selectie –en papierhandel, geslaagde schoolresultaten en het vinden van een kot. Allé een kot, het zou gaan om een kleine studio met kitchenette, douche en wc op de kamer. Tevens ook een gemeenschappelijke keuken en een bewonerspopulatie van maar liefst 50% erasmussers (van de 80) dus dat klinkt allemaal veelbelovend. Het verslag ter plekke zal daarover zeker nog volgen ;).
Het is nu dus uitkijken naar mijn vlucht van brussels airlines op dinsdag 26 augustus richting Göteborg. Göteborg ligt linksonderaan in zweden niet ver boven het bovenste puntje van Denemarken. Het is de 2de grootste stad na Stockholm en heeft zo’n 0.5 miljoen inwoners. Je kan het ook zowat de warmste plek van zweden noemen dankzij de warme golfstroom. Ik verwacht dan ook geen extreem koude toestanden al moet ik toegeven dat nazomeren er niet echt in zit :p. Ik kan u dan ook vertellen dat ik die 20kg voor het vliegtuig verre van te veel vind en het een prestatie zal zijn als ik daar onder blijf zitten.
Hoe dan ook, ik verwacht 5 maanden van fun, amusement en ervaring waar ik vollop aan wil beginnen beseffende dat ik jullie verlaat en in de steek laat. Ik zal mijn omgeving en houvast dan ook meer dan missen. Hopelijk blijven jullie via deze blog met mij in contact en genieten jullie mee van deze zweedse ontdekkingstocht...

4 opmerkingen:

Joeri Serruys zei

leo eerste klas, tsjalalala, leo eerste klas tsjaaaalalalalaaaaaa! We gaan ons amuseren, gij in Goteborg, ik in StCatherines!!!

Kinne zei

Go Leo!

Het is een vette stad, en ik kan het weten! Miss kom ik daar nog wel bezoek onder het jaar. Amuseer u te pletter en ik zal uw verhalen volgen :)

ciao , Kin Chi

Liesbeth zei

Leeeeeeeeoooooooo! Ik mis je nu al! :( Als ik ooit mijn vliegangst overwin, kom ik je bezoeken!
Liefs Lizzyyyyyy!
xxx

justin zei

Leo,

Amuseer je daar te pletter in het waarschijnlijke prachtige Zweden. Geniet er vooral van want dit maak je maar eens in je leven mee. Ik zal alleszins je blog regelmatig bekijken en wat nieuws uit leuven naar je doorspelen. Misschien vind ik ergens nog een gaatje om eens langs te komen. We hebben alleszins in schoonheid afscheid genomen op marktrock

groeten
Justin