zondag 31 augustus 2008

wist je dat...

* ik ondertussen al 6 dagen in Göteborg ben?
* Het hier redelijk goed weer is?
* Dit niet lang meer zal duren?
* Het hier namelijk nogal vaak regent zoals in België?
* Het hier gemiddeld “slechts” 5 graden kouder is dan in België?
* Dit komt omdat Göteborg aan de zee ligt?
* Het hierdoor ook een zeer belangrijke havenstad is?
* Hier elke dag 1 volvoboot aankomt?
* Ik ook met deze boot kan terugkeren naar België?
* Ik op 500 m van de volvo-fabriek woon?
* Naast volvo ook ikea en h&m zeer succesvolle merken zijn van Zweden?
* De Zweden zeer goed engels spreken?
* Dit komt omdat zij dit al leren van hun 8 jaar?
* Zij eveneens Fins kunnen praten?
* De Zweden doorgaans blond zijn?
* alcohol hier gemonopoliseerd is door de overheid?
* je het daarom moet kopen in een systembolaget?
* Je hiervoor minstens 20 jaar voor moet zijn?
* De mensen mij hier dikwijls ouder schatten?
* Dit komt doordat de meeste erasmussers rond de 21-22 zijn?
* Ik gisteren een chinees heb ontmoet die in Amerika leeft, hier studeert , gaat werken in Duitsland en een beetje Nederlans kan spreken?
* Ik dit best grappig vond?
* Hij goede connecties heeft met de Zweden?
* Ik hierdoor enkele locals heb kunnen ontmoeten?
* Ik Zweedse lessen ga volgen zodat ik ook begrijp wat ze zeggen?
* Zweeds lezen niet zo heel moeilijk is?
* Het uitspreken echter gigantisch moeilijk is?
* Mijn computer het even wat beter doet?
* Ik daarom nu ga proberen de foto’s on-line te zetten?
* er nog een nieuwe topic wistje-dat-jes zal komen?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu wel ;)

Ruth zei

Anders doen we mijn blog-bericht eens na :-p Neenee, Leo, het ziet er daar alvast heel leuk uit! Al moet ik wel zeggen gelukkig te zijn met het prachtige weer hier, dit is de eerste dag dat het iets "frisser" is en dat wil zeggen nog steeds 25 graden...
Bisous, amuseer u, Ruth x

Anoniem zei

En waar zijn die foto's zei je? :p

Anoniem zei

ach amper 5 graden kouder, gelukkig heb je zoveel spieren dat je nauwelijks het verschil zal merken :) maar ik vind dat wel leuk dat je daar de taal leert en het lijkt me allemaal mee te vallen die overstap van het natte België naar het natte Zweden. geniet nog lekker, en ik lees die "wist je dat" wel graag, so keep going :)