zaterdag 22 november 2008

Le nouveau est arrivé !

Elke derde donderdag van November is het feest in Frankrijk. Deze dag wordt de “Beaujolais”-dag genoemd. Dit is de dag dat de wijn van het nieuwe jaar (2008) wordt gevierd. De Beaujolais-wijn is altijd de eerste wijn van het nieuwe wijnjaar gezien deze wijn een erg korte gistperiode heeft wat hem meteen ook heel fruitig maakt.

Hoe ik dat allemaal weet? Wel, ik heb deze dag gevierd met de Fransen om me heen in een typisch Frans Café hier in Gothenborg. Een glas wijn, een accordeonist, een kaasschotel met ook geitenkaas! (zoals de meesten van jullie wel weten is Leo lactoseallergisch dus ik was in de wolken dat er ook een geitenkaas aanwezig was), nog wat ander soort eten en niet te vergeten een echte Franse ontvangst waarop ik spontaan Frans begon te spreken.

Kortom: een heerlijke avondje in een Franse atmosfeer te midden van De Zweedse grootstad Gothenburg.

1 opmerking:

Ruth zei

Haha Leo, wees maar zeker dat de nieuwe Beaujolais hier ook uitbundig gevierd is... Veel plezier de volgende weken, Lapland lees ik, zalig...! Dikke kussen, Ruth