maandag 10 november 2008

"Yes, we can!" + bezoek ouders

Hallo hallo! De examens zitten er al weer eventjes op. Ook het laatste (2de) examen corporate finance ging naar behoren al heb ik die laatste studeerdagen best wel afgezien om het in de juiste plooi te krijgen. Ik ben nu 2 vakken lichter en quarter 2 is meteen aangebroken waarin er 2 nieuwe vakken klaarstaan genaamd “Financial Statement analysis” en “Economic policy and individual behaviour”. Meer info over deze vakken zal later nog wel gegeven worden.

Want er is best wel wat anders te vertellen. Na dinsdag mijn examen te hebben gefinished was het ’s avonds “American Election Night” en hoe kon dat beter gevolgd worden dan naar De Amerikaanse televisie te kijken in een multiculturele omgeving in 2 sofa’s met de Amerikaan John in het midden. De overgrote meerderheid was zoals verwacht “Obama”-aanhanger, 1 iemand Mc cain en John herhaalde meermaals dat Amerika bij gelijk welke president de grond in gaat ;). Hij was dan ook niet bepaald blij te krijgen met de Obama-victory… Hoe dan ook een memorabele avond die best wel nog lang zal bijblijven want die Amerikaanse verkiezingen leefden hier echt wel en of je nu pro of contra Obama bent, de slogan “Yes we can!” kwam elke dag wel eens oplaaien.

Op woensdag was de highliner het uitgebreid vieren van het einde van de examens in de studentenclub Valand die voor heel wat gratis! eten hadden gezorgd. Donderdag werd men kamer dan geheel uitgemest om proper en wel klaar te staan voor de belangrijke komst uit België: men ouders. Normaal had ik men gezin willen zeggen maar de zus is thuisgebleven wegens zware klierkoorts. Jammer maar helaas, gelukkig werd dat zoveel mogelijk opgevangen met videoboodschappen en allerhande presentjes om men ouders dan ook eens DE stad te laten zien waar ik hier al exact 77 dagen vertoef. Ongeveer halfweg is dat. Voor diegene die het nog niet weten, op woensdag 14 januari 2009 zal Leo het land van het bier,chocolade en de frietjes wederom betreden.

Aangezien ik nog les had toen men ouders aankwamen waren ze eerst al naar hun hotel waar ik hen opzocht. Heel raar is dat om te beseffen dat je bovenste beste ouders zich in de korte omgeving van jou bevinden ;). Dan was er uiteindelijk een blij weerzien en ik heb het weekend doorgebracht met hen. Deze 2 dagen zijn iets minder gemakkelijk aangezien het school best wel weer een hoog tempo oplegt met de lessen en taken. Op woensdagmorgen zal het opnieuw innig afscheid nemen worden om letterlijk te zeggen: Tot volgend jaar!

Gelukkig heb ik dan meteen iets nieuws om naar uit te kijken want op vrijdag vertrek ik voor een trip naar Stockholm. Jaja, de hoofdstad van Zweden. Na Stockholm wordt er nog een vervolg aangebreid met een bezoek aan Riga. Deze trip naar Riga is een georganiseerde “student cruise” waarop bijna 500 studenten de boot nemen. Dat belooft 1 groot feest te worden, info over deze avonturen volgt…

Geen opmerkingen: