vrijdag 31 oktober 2008

Industrial Management

De maand oktober is ten einde, weer 31 vervlogen dagen van plezier. Al was het sloteinde van deze maand meer studeren geblazen dan erasmusfun te beleven. Maar het heeft tot nu toe resultaat gehaald want mijn examen van vandaag ging goed! De opdracht was 6 open vragen te beantwoorden in 5uur. Jaja, we kregen de tijd van 9u-14u, 5 uur knallen waarvan ik er 4 heb benut.

En wederom bleek dat er toch echt behoorlijke verschillen bestaan tussen Zweden en België. Ten eerste krijg je dus al 5 uur de tijd wat in België ondenkbaar is, dit doet men opdat de studenten de reden van hun buizen nooit op te weinig tijd zouden kunnen steken.Tijdsefficiëntie speelt dus blijkbaar geen belangrijke rol. Wat vandaag ook weer bleek is dat Zweden een echt comfortland is. De examenzaal bestond uit allemaal individuele bureaus met massa’s ruimte en een bijbehorende bureaustoel, een tekort kan je dus ook al niet toewijzen aan wegschuivende formulariums zoals dat in Leuven wel eens het geval is ;). Indien je toch vindt dat je wat beu gezeten bent kunt ge altijd nog eens een kladpapiertje gaan halen of gewoon naar buiten gaan, een luchtje scheppen op het binneplein zonder dat daar enige toestemming voor moet gevraagd worden. Praten is uiteraard wel verboden ;).

Ik denk bij deze dus geslaagd te zijn en dat is niet onbelangrijk aangezien ik met dit vak niet alleen “theorie van de industriële organisatie” heb vervangen maar ook de topper uit 2de semester “Religie en zingeving”. De 4 studiedagen die ik voor dit vaak heb aangewend waren dan ook meer dan goud waard ;) !!!

Volgende educationele afspraak volgt op di 4november met het zowieso moeilijkere examen “Corporate Finance”…

O ja, moest je minder geïnteresseerd zijn in mijn studies, geen nood. Na men examens zullen er nieuwsberichten on-line komen met antwoorden op jullie meest prangende vragen met name: Is Zweden echt wel zo’n duur land voor de alochol en in het algemeen ? En zijn de zweedse meisjes echt godinnen der mensheid?

Toedeloe en gelukkige halloween! Halloween wordt hier trouwens sterk gevierd, ik heb verschillende verklede mensen zien rondlopen in het stad net als de halloweenparties hier werkelijk uit de grond rijzen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heyyyy Leo!!
Alles precies nog naar wens daar in Göteborg! Verbaast me niets, hehe :)

maar wat lees ik hier man?? Gij hebt industrial management laten meetellen voor religie???? Ge moet mij toch eens vertellen hoe ge dat gedaan hebt gekregen :-) Als ik geweten had dat dat kon... maar des te beter voor u, dan moet ge in het tweede semester idd uw tijd niet vergooien aan dat vak!

Veel succes nog met blokken voor corporate finance, en daarna veel plezier op de ongetwijfeld wilde after-exam-parties :-)
Oh en amuseer u ook op uw reisjes die er binnenkort zeker aankomen?!

groetjes uit België!
xx Leen
(ps: ik plaats mijn reactie hier maar als "anoniem", want al de rest werkt niet...)