zaterdag 11 oktober 2008

Heja Bl°avitt!

Op maandag 06 oktober stond net na mijn examen zweeds de voetbalmatch op het programma: IFK Göteborg – Hammarby. De Zweedse voetbalkampioen van vorig jaar tegen een altijd zware concurrent uit Stockholm. Deze match vond plaats in het Ullevistadion, het stadion waar ook het EK atletiek 2006 plaatsvond met een gouden medaille voor Tia Hellebaut en Kim Gevaert. Dit stadion heeft een capaciteit van rond de 46000 toeschouwers. Ik was dus best wel geïmpressioneerd van dit groot complex. Iets minder geïmpressioneerd was ik van het aantal opgedaagde toeschouwers dat slechts de 6000 haalde. Voetbal is dan ook niet meteen de nationale sport in Zweden wat zich ook vertaalde in een bedenkelijk niveau van de voetbalmatch. Gelukkig zorgde de gezangen van supporters en vooral de DHL mascottebal voor het nodige entertainment om er toch nog een feest van te maken. IFK Göteborg won uiteindelijk met 2-0 en blijft zo stevig op de 4e plaats in de zweedse voetbalcompetitie.

Het volgende sportevenement dat bezocht zal worden is een match van de Frölunda indians, het göteborgs ijshockeyteam. IJshockey is hier tevens de nationale sport met een heel hoog niveau en de sfeer in het stadion zou eveneens indrukwekkend zijn, iets om dus naar uit te kijken…

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey die Leo,
Blijkbaar heb je het daar wel supergoed getroffen in Göteborg! Ik ben vooral jaloers op u atractiepark (lisebet of wat was het), ik heb echt overwogen of ik niet eens overentweer kan komen in december! Helaas heb ik dan examens. En die weekenduitstappen voor Erasmussers zijn ook echt de max he. Dit weekend zou ik trouwens naar Figueras (met het bekende Dali-museum) en Gerona gaan, ware het niet dat ik ziek ben. De feestjes beginnen zijn tol te eisen. En mijn bed is niet echt fameus. Ik las dat jij 'thuis' ruimte en een warme douche hebt? Sjansaar! Had ik dat ook maar.. dat mis ik nog het meest als ik hier thuiskom na mijn zware lesdagen (die jij blijkbaar ook al niet hebt, te zien aan het aantal uitstapjes :p).
Khoop da uw avontuur daar evengoed verdergezet wordt!
Zonnige kus uit Barca! x