donderdag 11 december 2008

Christmas Lights










Goeiedag allemaal. Weer een week voorbij en het blijft genieten van elk moment. De erasmussers beginnen hier te beseffen dat het zowat op zen einde begint te lopen aangezien er toch redelijk wat naar huis gaan voor kerstmis en voor velen het studeerwerk eraan begint te komen. Echter niet voor mij : ).
Ik heb gisteren mijn examen financial statement analysis afgelegd en dat zou zeker voldoende moeten zijn voor een geslaagd cijfer. Dit vak was een mastervak waar de professoren ( 4 in totaal ) hoog van de daken schreeuwden dat voor hun vak moest gewerkt worden en het bijzonder zwaar is. Maar gezien Leo’s accounting interesse was er veel herhaling bij dat nog fris in het geheugen zat. Het examen bestond uit 5 vragen op 5 punten waarvan 1 berekeningsvraag dat je nog niet eens moest interpreteren. Een schril contrast met Leuven waar men voorzichtig is met beknopte modellen en men de wiskunde + interpretatie laten overheersen. Hoe dan ook, het vak is afgerond en naar men gedacht voor altijd.
Dus schieten er nog 2 vakken over, het Zweeds op 9 januari en Economic Policy and Individual Behaviour op 13 januari. De komende weken zal ik dan ook vooral druk bezet zijn met men paper voor dat laatste vak. Deze paper staat op de helft van de punten en het onderwerp is het volgende: “Highlight the difficulties in designing coordinated national policies in order to reduce global emissions.” Maar vooraleer deze paper wordt geschreven staat er een vakantieweek op het programma naar…. LAPLAND.

Wat is er gebeurd deze week?

-Op vrijdag, opening Christmass Lights Göteborg. 600 studenten, waaronder mezelf, hadden elke een fakkel waarmee we in een soort van stoet de hele avenyn (hoofd/winkelstraat) afwandelden richting het kunstmuseum en de poseidon. Langs beide kanten stonden de inwoners vermakelijk toe te kijken. Een soort koningsgevoel :p.
Op het einde van de Avenyn vond vervolgens een lichtspektakel plaats, werd een zelf gemaakte kerstfilm geprojecteerd en werden uiteindelijk de lichten aangestoken. En ja, ik kan toch wel zeggen dat het prachtig is. Deze stad is echt een kerststad.

-Om nog wat verder in het kerstgevoel te komen werd er op zondag wederom Liseberg bezocht. Deze keer niet om de attracties onveilig te maken maar om de kerstsfeer op te snuiven bij de tal van kraampjes en de bijzonder mooie verlichting te bewonderen. Iets uniek!

Voila, ik denk dat ik daarmee de meest opmerkelijke zaken van de week heb opgesomd. Ik zal hier afwezig blijven tot 18 december want morgen om half 3 vertrekt de trein met een groep van 18 waaronder mezelf richting noordelijk Lapland. (Kiruna en Abisko)
Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen dat ik hier zeer sterk naar uitkijk ;).
Wat gaan we daar doen?

- bevriezen bij temperaturen van -16 graden op dit moment of bij pech tot -30 graden
- Bezoek aan het nationaal park van Abisko
- Sneeuwballen smijten
- Bezoek aan een gigantisch grote mijn in Kiruna
- 2-daagse Northern Light trip met dog sledging, sauna en overnachting in Lapse hut.
- Bezoek aan het ICE-hotel
- 48 u treinsporen
- En nog véél meer ;)

Tot volgende week!



1 opmerking:

Joeri Serruys zei

Leo = dikke sjansjaard. Geniet van Lapland, dat ziet er echt fantastisch uit ! Tot met Kerstmis, haha!