woensdag 31 december 2008

Joeri in Göteborg



De laatste bezoeker aan dit Zweeds wonderland was Joeri, een vriend uit TEW in Leuven die net terug was van zijn exchange avontuur in Sint-Catharina in Canada en die daarbij profiteert van zijn lange vakantie. Hij kwam hier het Zweedse leven aanschouwen en met mij eveneens een trip maken naar Oslo in Noorwegen waar je later meer over kan lezen.

Het was hier wel bijzonder leeg in de stad rond kerstmis. Vreemd genoeg kopen alle Zweden hun kerstcadeau’s ver op voorhand en zie je geen laatste stormloop naar de winkels zoals soms in België. Vele Zweden hier in de stad trekken er ook op uit naar het binnenland naar familie of indien student naar huis, althans dat is toch wat wij, overblijvende erasmussers, vermoeden.

Maar uiteraard Göteborg blijft Göteborg, mooie kerstverlichting en wat toeristische plaatsjes die moeten gezien worden evenals een bezoek aan de eilanden die er bij droog en klaar weer nog altijd even schitterend uitzien al is het wat moeilijk om enig leven, lees café, te vinden.

Ook de gratis museums werden nu ik er de gelegenheid voor had uitvoerig bezocht beseffende dat buiten schilderkunstmuseums of levensverhalen me een museum moeilijk kan boeien.

Ten slotte wil ik vermelden dat ik jullie allemaal een VROLIJK KERSTFEEST EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR wens. Mijn kerstdiner was allezinds geslaagd met massa’s eten waar ik dan op kerstmis lekker verder van gesmuld heb. Mja, Mijn neighbour Isabelle heeft geen slechte kookkunsten :). Dat beloofd voor vanavond, mmmmm


1 opmerking:

Anoniem zei

akkerdjie, ik wist helemaal niet dat gij joeri kende!Alles naar wens daar voor de rest? U avonturen klinken allesinds zeer fijn. Tot over enkele maanden...

michiel