dinsdag 23 september 2008

Na Jelle, Pj in Göteborg !!!

Zoals het ondertussen gebruikelijk wordt komt hier mijn weekverslag weer te staan met een overzicht van alle hoogtepunten per dag. Later volgen nog enkele thematopics.

Dinsdag 16/09:

Pieterjan aka PJ uit Mechelen arriveert in Göteborg!!!
Hij moet echter de stad alleen beginnen verkennen gezien ik behoefte had aan een lichamelijke rustpauze.

’s Avonds komt Jelle terug van Stockholm om zijn laatste nacht in te zetten met een flesje wijn. Ik had echter een off-day waarop ik het voor bekeken hield. Pj trok de stad nog even in met een geweldige ontmoeting met de groepsleden van Butterfly Inc tot gevolg…

Woensdag 17/09:

Jelle vertrekt na een toch wel memorabele week richting het eveneens koudere België.

Wat later in de dag bezoek ik met Pj de stad.
Programma:
*een bezoek aan het standbeeld van de stichter van de stad (Gustav Karlsson),
* een bezoek aan de duitse protestantse gemeenschap in een kerk.
* Een bezoek aan het stadsmuseum. Een immens museum dat voor ons studenten gratis te bezoeken is, verder als de avonturen van de vikingen werd er echter niet geraakt wegens een te grote honger.
* een bezoek aan de domkerk
* bezoek aan de lipstickbuilding met een groot uizicht overheen de stad
* een bezoek aan het grootste meer van Göteborg waar ik al eerder even was met Jelle. Deze keer ben ik echter een stuk verder gewandeld op een van de eilanden van het meer met als resultaat dat ik bijna het zicht kreeg dat u hierboven ziet op mijn blog

‘ Savonds stond er nog champions league op het programma in café olöf.

Donderdag 18/09:

Lesdag, met een opdracht een groepswerk te maken rond vodafone voor industrial management tegen eind oktober.

’s Avonds, Kick-off event met bekende groepen uit Zweden die kwamen optreden in de grootste club van de stad, echt veel soeps of sfeer was er niet waardoor iedereen al gauw de weg vond naar de gratis ingang van club valand. Daar waren dan weer geluidsproblemen waardoor de weg naar huis al even gemakkelijk gevonden werd.

Vrijdag 19/09:

Verdere ontdekking van de stad met Pj:

* bezoek universeum: een groot wetenschapscenter met een mix van sea-life en technopolis. Vooral het aquarium en het tropisch gedeelte met kleine monkeys en vliegende vlinders waren headliner ;).

* bezoek aan het operagebouw van Göteborg. Het is het grootste operagebouw van Europa met als ik mij goed herrinner 1200 (kleed)kamers en een geweldige akoestiek. Het gebouw zelf heeft de vorm van een schip.
‘savonds: afterworkparty + club park lane, een kleine carré met heel goede muziek en mooi vrouwvolk.

Zaterdag 20/09:

Pj verlaat Göteborg en begint zijn academiejaar in dé universiteitstad Leuven. Ik doe verder die dag de was, afwas, shoppen en kamer kuisen.

Zondag 21/09:

Bezoek aan Liseberg, zie boven in apart bericht.

Maandag 22/09:

Lesdag. Ook mijn tweede les zweeds vond deze dag plaats. Een shiftingsles want alle fransen, portugezen en Spanjaarden verrre van het zweedse licht zagen waardoor zij algauw de brui geven aan het Zweeds. Ze denken bovendien dat het zo simpel is voor een nederlandstalige of duitser want nederlands, Duits en zweeds zijn bijna gelijkaardig. Jammer genoeg kan ik dit niet bevestigen en blijft de zweedse uitspraak zwaar werk.

Dinsdag 23/09:

Lesdag + frisbee in het zonnetje. Aangezien Pj, in zijn nochtans goeie smijtkunsten, er toch in geslaagd was zijn wedstrijdfrisbee op een gesloten balkon te gooien is de erasmus community nu 1 sportvoorwerp rijker waarvoor dank.

O ja, vorige week begon het sterk af te koelen. De schrik voor de winter zat er dan al goed in, gelukkig is het al een week terug wat warmer met een doorgaans heerlijk zonnetje!

Zo dadelijk schrijf ik nog een verslagje over Liseberg en dan zou het kunnen dat mijn volgende verslag pas volgende week zal volgen. Dit weekend staat er immers een heuse trip naar Kopenhagen op het programma waar ik dan ook uitgebreid over zal vertellen komende week.

Geen opmerkingen: