maandag 15 september 2008

wist je dat...

Mijn kamer gigantisch goed geïsoleerd is?
Ik hierdoor zelfs vaak niet hoor dat mensen op mijn deur kloppen?
Zij evenmin mij horen als ik zeg dat ze mogen binnenkomen?
Ik dan ook altijd de deur moet komen opendoen?

De Zweden 20 jaar zijn als ze naar de universiteit gaan?
Je hier overal minstens 20 jaar moet zijn om in een club of pub binnen te mogen?
Ik dat nog niet ben maar men mij ook beoordeelt op kleding, mensen die je meeneemt en je marginaliteitsgehalte?
Ik dan voorlopig wel altijd binnen mag :p?

De goedkoopste supermarkt hier willy’s noemt?
Men hier bijna nergens vers brood verkoopt?
Ik hierdoor verplicht ben brood in zakken te kopen?
Deze broden altijd meer dan een week meegaan?
De zweden blijkbaar meer snacks, platte sandwichen en muffins eten over de midag?
Hier dan ook burgerkings en vele sushibars te vinden zijn?
Ik die sushibars vandaag geprobeerd heb?
Ik dit toch niet echt lekker vond?

Ik ondertussen gemerkt heb dat de grootste groep erasmsussers geen Fransen of Spanjaarden zijn maar Duitsers ?
Mijn naam in Duitsland veel beter bekend is als een on-line dictionary?
Ik (buiten de Duitsers) hier nog nooit heb meegemaakt dat ze mijn naam grappig vinden?

Iedereen hier altijd door het rood wandelt?
Je dit beter niet doet bij een tramovergang?
Het hier altijd eerst oranje wordt voor het groen?

Zweden niet tot de eurolanden behoort?
Ik mij hierdoor nogal rijk voel als ik een paar briefjes van 100 heb zitten?
Ik mij al wat minder rijk voel als men mij die onmiddellijk opeist in de winkel?
Hier zelfs geldbriefjes bestaan ter waarde van 2euro?

Hier overal een rookverbod geldt?
De Zweden dit zeer correct opvolgen?
Zij daardoor op tabakzakjes zuigen?
Dit nogal een raar zicht is omdat je dat onder je lip moet stoppen?

Het papier hier overal 4 gaatjes bevat?
Er dan ook geen normale ringmappen bestaan zoals in België?

Er een Spanjaard een verzwikte voet heeft opgelopen?
Dit komt omdat hij een fiets had gekocht die niet kon remmen?
Deze fiets eigenlijk wel kon remmen maar hij al die tijd niet doorhad dat het een torpedorem was?

Er in de supermarkt van je verwacht wordt dat je alle goederen op de rolband met de streepjescode naar u toelegt?
Dit is omdat de kassierster het dan sneller zou kunnen scannen?
Men daardoor altijd al weet dat ik een buitenlander ben wanneer ik dit niet doe?

Ik vaak wordt aangesproken in het Spaans?
Dit komt omdat mensen op het eerste gezicht denken dat ik van Spaanse afkomst ben?
Zij zich onmiddellijk verontschuldigen dat ze niet wisten dat ik Italiaans ben wanneer ik Engels begin te praten?
Ik dan wederom moet uitleggen dat ik een Belg ben?
Ik door deze Spaanse looks al tot broer van Fernando en zus van Sara ben gedoopt?
Ik wel hou van deze Spaanse familie maar toch mijn eigenste beste zusje prefereer?
Zij zal kennismaken met mijn familieuitbreiding wanneer ze op bezoek komt in november?

Deze post zeer lang op zich heeft laten wachten door gigantische computerproblemen?
Deze problemen nog altijd niet zijn opgelost?
Niet alleen een ganggenoot maar nu ook al mijn gebuur met gelijkaardige computerproblemen te maken heeft?
Ik dan ook een facebookgroup der blauwe schermen ga oprichten?
Ik hoop dat mijn computer dit zal toelaten?
Mijn computer het wel beter doet sinds mijn gebuur Isabelle ook problemen heeft?
Ik nu ga proberen een tekstje te schrijven om het ook on-line te plaatsen?

1 opmerking:

Joeri Serruys zei

leo, zalig tekstje! Ge hebbet er precies goed :), zo hoort het! En ja, het onderwijssysteem van belgie beperkt zich kennelijk tot belgie.. ik zit hier met wekelijkse huiswerken, wekelijkse online quizzes, twee examens per vak, groepswerken zoveel als ik handen en voeten heb... Pff, waar was da nu ook al weer da ge enkel in januari moet presteren?
Enfin, tis hier wel zalig, dus das toch positief!
See ya,
your homie